Bindweefselmassage 45 minuten € 47,50

Bindweefselmassage is een reflexzone behandeling. De mechanische prikkel ervan in het onderhuids bindweefsel beinvloedt de neurogene wisselwerking tussen de inwendige organen en het weefsel aan het oppervlak. De mens is een vloeistofsysteem en bestaat 2/3 uit water. Elke cel in ons lichaam wordt omgeven door vocht. De vloeistof kan vervuild worden door gifstoffen of afvalstoffen. Of het stof giftig is hangt af van de hoeveelheid die men binnenkrijgt. Er is pas sprake van een gifstof als je er als mens niet mee om kunt gaan (lichamelijk en geestelijk). Hoe meer afvalstoffen hoe groter de kans op ziekte. Als het lichaam de afvalstoffen niet (voldoende) kan afvoeren, slibt het weefsel als het ware dicht. Dit uit zich in een vermindering van de beweeglijkheid van de huid. Dit wordt veroorzaakt door het verkleven van de huid met het onderliggende weefsel. In deze huidgebieden ontstaan zwellingen, harde plekken en de spieren worden pijnlijk bij beweging. De behandeling bestaat uit het losmaken van alle huidlagen, van oppervlakkig naar diep. De bindweefselmassage ervaart men als een 'snijdend gevoel' maar wordt dusdanig aangepast dat het voor iedereen aanvaardbaar is.

Bindweefselmassage is ook goed toe te passen na liposuctie en zorgt bij bv littekens na een operatie dat de huid weer soepel aanvoelt en er geen littekenweefsel ontstaat.